Αναδρομή 2016 – WTF Ελληνικό Album

Αναδρομή 2016 – WTF Ελληνικό Album


Δέσποινα Βανδή – ‘Αυτή Είναι Η Διαφορά Μας’…


Αν με τις ξένες κυκλοφορίες δυσκολεύτηκα πολύ να καταλήξω στο “αγαπημένο” μου album και τραγούδι για το 2016, με τις Ελληνικές κυκλοφορίες πραγματικά ζορίστηκα! Κυριολεκτικά, δεν βρήκα τίποτα, όχι που να με ενθουσιάσει, αλλά και που να κρατήσει το ενδιαφέρον μου μέχρι να τελειώσει το album!

Νομίζω όμως ότι η μεγαλύτερη απογοήτευση του 2016 στο χώρο των Ελληνικών παραγωγών ήταν το πολυαναμενόμενο νέο album της Δέσποινας Βανδή, ‘Αυτή Είναι Η Διαφορά Μας‘. Κι αυτό, γιατί μετά το ‘Δε Με Σταμάτησες‘, που ήταν το πρώτο album της Δέσποινας μετά από μακροχρόνια και πολύ επιτυχημένη συνεργασία με τον Φοίβο, και που το είχα υποδεχθεί σαν μια γενναία και ευχάριστη ανάσα ανανέωσης του ρεπερτορίου της Δέσποινας, περίμενα με πολύ ενδιαφέρον το επόμενο της δισκογραφικό βήμα… αλλά δυστυχώς δεν ανταποκρίθηκε καθόλου στις προσδοκίες μου!

Κατ’ αρχήν, ας μιλήσουμε γι αυτή τη σοκαριστική φωτογραφία του εξωφύλλου, που η υπό κανονικές συνθήκες πανέμορφη Δέσποινα Βανδή έχει μεταλλαχθεί σε ένα υβρίδιο Αγγελικής Ηλιάδη – Ειρήνης Μερκούρη! Γιατί;; ΓΙΑΤΙ;; Γιατί τόσο κακό photoshop?

Επιπλέον, σαν γενικό σχόλιο: δεν κατανοώ γιατί μια τραγουδίστρια με τις εντυπωσιακές φωνητικές και τις αποδεδειγμένα ξεχωριστές ερμηνευτικές δυνατότητες της Δέσποινας έχει ακόμα, μετά από τόσες δεκαετίες επιτυχημένης καριέρας, την ανάγκη να φωνάζει για να μας αποδείξει ότι “έχει φωνή”!

Το ξέρουμε ότι έχεις φωνή, βρε Δέσποινα! Μην προσπαθείς άλλο! Ειλικρινά, δεν υπάρχει λόγος! Μας έχεις πείσει εδώ και δεκαετίες!

Τέλος, τα τραγούδια του album είναι τόσο αφόρητα προβλέψιμα, χιλιοακουσμένα ως φόρμες, και κουραστικά στην επιλογή και την εναλλαγή τους: Μπαλάντα-ουρλιαχτό / ρούμπα / μπαλάντα-ουρλιαχτό / ρούμπα / μπαλάντα ουρλιαχτό / χασάπικο / μπαλάντα ουρλιαχτό / ποπ-αντιγραφή του Avicii / μπαλάντα-ουρλιαχτό κλπ κλπ κλπ. Και αυτό το ενοχλητικό “μπαζοκίθαρο” μονίμως από πίσω σε όλες σχεδόν τις ενορχηστρώσεις, για να δίνει “ροκ άποψη”, για να “δίνει όγκο”, για να “σκάει το ρεφρέν”… ΟΥΦ!

Για να μη μακρηγορώ: Πραγματικά αγκομάχησα μέχρι να ακούσω όλο το album από την αρχή μέχρι το τέλος. Και μετά την ακρόαση, δεν είχα την παραμικρή επιθυμία να το ξανακούσω. Ίσως φταίει ότι το album δεν περιείχε τίποτε το φρέσκο, καμμία πρόταση, τίποτα πέρα από επαναλήψεις τραγουδιών που είχαμε ξανακούσει από την Δέσποινα δεκάδες φορές στο παρελθόν. Ό,τι μου τράβηξε λίγο το ενδιαφέρον, ό,τι μου φάνηκε “καλούτσικο” (“Το Μαξιλάρι”, “Μια Ανάσα Μακριά Σου”, “Τα Κλειδιά”), ήταν γιατί (όπως διαπίστωνα με λύπη) ήταν απλά κάποιο τραγούδι-προπομπός του album που είχα ακούσει πολλές φορές τους προηγούμενους μήνες και το είχα συνηθίσει! Δεν μου τραβούσε την προσοχή γιατί ήταν “καλό” αλλά γιατί ήταν “γνωστό”.

Τελικά, ό,τι διασώζεται από όλο το album νομίζω πως είναι το “λυρικό” χασάπικο “Από Αύριο”. Που κι αυτό πατάει μεν στη φόρμα κάποιων πολύ καλών χασάπικων που έχουμε ακούσει και παλιότερα από τη Δέσποινα, ή τον Πετρέλη, ή τον Ρέμο, αλλά τουλάχιστον είναι μια μελωδική και στιχουργική όαση μέσα στις θορυβώδεις μπαλάντες, τα ρουτινιάρικα “light λαϊκά” και τις αδιάφορες ποπ κόπιες του album.

Θα πω την αμαρτία μου: Νοστάλγησα τον Φοίβο! Γιατί ο Φοίβος όταν ήταν κακός ήταν κακός (και στις τελευταίες δουλειές που έκανε με τη Δέσποινα ήταν, δυστυχώς, κακός…) αλλά όταν ήταν καλός ήταν εξαιρετικός!

Εδώ όμως έχουμε μια δουλειά που δεν είναι ούτε κακή ούτε καλή… Είναι απλά αδιάφορη! Βαρετή! Και δεν νομίζω ότι αυτό προσφέρει κάτι στην Δέσποινα Βανδή.

Ενώ η Δέσποινα Βανδή, σίγουρα έχει να προσφέρει στην Ελληνική δισκογραφία!

Καλημέρα στους φίλους του Breakfast Club! 🙂

Αναδρομή 2016 – WTF Ελληνικό Album
5 (100%) 3 votes
There is 1 comment for this article
  1. Νandia Tsakali at 3:35 pm

    αυτο το πολυ ενδιαφερουσα η κριτικη σου μ εκανε να νιωθω σαν ξινορουνα καθηγητριουλα θειτσα χαχαχαχαχα ενδιαφερον το αρθρο σας, σας βαζω 18 καθοτι το 20 ειναι για μας τους καθηγητες κλπ κλπ κλπ

Leave a Reply